[expand title=”Ghidul studentului Erasmus+”]
Accesați aici Ghidul studentului Erasmus+
[/expand]
[expand title=”Oportunități pentru studenți Erasmus+”]
Studenții Erasmus+, invitați să-și depună dosarele pentru a participa la concursul național „Gala Studenților Originari din Republica Moldova” (GSORM)
Pentru participare la concurs sunt eligibili studenții care sunt înregistrați la o instituție de învățământ superior din Republica Moldova și care au finalizat un program de schimb internațional (Erasmus+) în anul academic 2017/2018 sau care sunt implicați la moment într-un asemenea program de mobilitate academică.
Categoria #Erasmus a fost introdusă în premieră de organizatorii galei pentru a valorifica experiența studenților de acasă, care au pășit pragurile zonelor de confort, și pentru a facilita colaborarea între studenții de acasă și cei de peste hotare.
Beneficiarii Erasmus+ își pot depune candidatura la cele două categorii ale concursului „Excelență” și „Reveniri care inspiră”. Dosarele pot fi depuse până la data de 5 noiembrie 2018, online, conform procedurii descrise pe site-ul proiectului: http://www.
Pentru detalii, puteți contacta organizatorii Galei Studenților în Republica Moldova și Oficiul Național Erasmus+ în Republica Moldova.
[/expand]
[expand title=”Erasmus + Programme Key Action 1 Academic year 2018 -2019 Available Scholarships for Chisinau State Pedagogical University „]
Available Scholarships for Chisinau State Pedagogical University
University Name | Alexandru Ioan Cuza University of Iasi, Romania |
University Web Page | www.uaic.rohttps://erasmusplus.uaic.ro/scholarships-on-offer |
Students: Field of Study |
|
Required documents | Application online; see on the uaic.ro web page |
Staff | Academic Staff / Administrative Staff |
Required documents |
This info can be accessed on: https://erasmusplus.uaic.ro/documents-to-be-uploaded The file (printed and electronic format (PDF)) will be presented to your home University International Relation Department Office 25, Administrative Building 2, email:departament.rei@gmail. |
Application Procedure | The candidates have to fill in the online application procedurehttps://erasmusplus.uaic.ro/ |
Eligibility criteria | For more information, please, access the following link:http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/sites/erasmusplus/files/files/resources/erasmus-plus-programme-guide_en.pdf |
Language Requirements | Exchange teachers are expected to demonstrate English/Romanian proficiency corresponding to at least B1 level of the Common European Language Framework of Reference. |
Selection Process | https://erasmusplus.uaic.ro/selection-criteria |
Deadline | November 05th, 10 AM, 2018 |
[/expand]
[expand title=”Erasmus + Programme Key Action 1 Academic year 2018 -2019, Universitatea de Vest din Timișoara „]
Erasmus + Oportunități de mobilitate, UVT, Romania
În cadrul programului de mobilitate Erasmus+, acțiunea cheie KA1 Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă”anunță selecția pentru un doctorand3 luni, semestrul 2, 2018 -2019.
Domenii: Fashion Design, Arts, History and Archaeology, Linguistics, Psychology, Mathematics, Computer Science, Education Science
Dosarul de participare va include următoarele documente
- ID/ passport
CV
3. Pre-acceptance document from the host university, confirming the existence of an academic supervisor for the duration of the Erasmus+ mobility
4. Bachelor diploma (original and copy)
5. Bachelor diploma supplement (original and copy)
6. Master’s diploma (original and copy)
8. Proof of registration as a doctoral student, issued by your home university, which confirms your level and year of study during the current academic year and the expected date of graduation (original and authorized);
9. Motivation letter
10. Declaration stating if you have carried out any Erasmus+ mobility before (if so, please mention the period of the mobility and the host institution).
- Dosarul va fi depus la departamentul Relații Internaționale și Managementul Proiectelor (bl. 2, birou 25). Termen limită – 26 noiembrie 2018. email de contact: departament.rei@gmail.com
[/expand]
[expand title=”CEPUS mobilities for the teachers „]
CEEPUS mobilities for the teachers | |
Type of mobility | Teachers |
Program of study | Any subject area existing in both universities (please, check the compatibility of the study programs). |
Available mobilities | University of College of Teacher Education Carinthia – Viktor Frankl www.ph-kaernten.ac.atSt.Cyril and Methodius University of Veliko Tarnovowww.uni-vt.bgUNIVERSITY OF PITESTIwww.upit.roSilesian University of Technology University College of Social Sciences and Philologieshttps://www.polsl.pl/ |
Application procedure | Please, analyze the study programs from the indicated universities, contact the faculty and identify the compatible study programs where you can teach. The teachers should prepare and deliver a certain amount of teaching hours. The following documents are needed: |
Required documents | 1. ID / passport (copy) 2. CV (en). 3. Learning agreement .4. List of the publications. 5. Proof of employment, issued by your home university. 6. Motivation letter (in English).7. Letter of acceptance / confirmation of collaboration with the host university. |
Additional information | For more information access the link and read carefully https://www.ceepus.info |
Application Procedure | The folder with documents (printed and electronic format (PDF)) will be presented to UPSC, Department of International Relations and Project Management, Office 25, Building 2, email: departament.rei@gmail.com). The selected candidates will have to fill in the online application procedure afterwards. |
. | |
Period of the mobilities | Academic year 2018/2019 |
[/expand]
[expand title=”Erasmus + Programme Key Action 1 Academic year 2018 -2019 „]
Available Scholarships for the Ion Creanga State Pedagogical University
University Name | University of Granada, Spain |
University Web Page | http://www.ugr.es/ |
Target group |
|
Type of mobility | 1st International Researcher Development Week (IRDW), Granada, 23-27 July 2018 |
Required documents |
The file (printed and electronic PDF format) will be presented to your home University to the Department of International Relations and Project Management, Office 25, bl.2, email:departament.rei@gmail.com). |
Language Requirements | Candidates are expected to demonstrate English/ Spanish proficiency corresponding to at least B2 level of the Common European Language Framework of Reference. |
Deadline | June 18th 2018, time 17:00 |
[/expand]
[expand title=”Progamul CEEPUS Available Scholarships for the students”]
CEEPUS mobilities for the students | |
Type of mobility | Students (all cycles) – 3 months |
Program of study | Any subject area existing in both universities (please, check the compatibility of study programs). |
Available mobilities | University of College of Teacher Education Carinthia – Viktor Frankl (1) www.ph-kaernten.ac.atSt.Cyril and Methodius University of Veliko Tarnovo (1)www.uni-vt.bgUNIVERSITY OF PITESTI (1)www.upit.ro |
Application procedure | Please, analyze the study programs from the indicated universities, contact the faculty and identify the compatible study programs. Prepare the learning agreement at the faculty. After that, prepare the following documents and deliver them at the REI department. |
Required documents | 1.ID / passport 2. CV (en) 3.Learning agreement (filled in with information on the student and the home university,4. Transcript of records from the home university 5. Proof of registration as a student, issued by your home university, which confirms your level and year of study during the current academic year and the expected date of graduation (copy in English). 6. Language certificate (for the language of instruction of the respective study programme in the host university); internationally recognized certificates will be preferred to those issued by universities or other language centers. 7. Motivation letter (in English). 8. Recommendation letter) (in English). |
Additional information | For more information access the link and read carefully https://www.ceepus.info |
Application Procedure | The folder with documents (printed and electronic format (PDF)) will be presented to UPSC, Department of International Relations and Project Management, Office 25, Building 2, email: departament.rei@gmail.com). The selected candidates will have to fill in the online application procedure afterwards. |
. | |
Deadline for selection | June 6th, 2018 |
[/expand]
[expand title=”Erasmus + Programme Key Action 1 Academic year 2018-2019 Available Scholarships for Ion Creanga State Pedagogical University”]
University Name | University of Granada (UGR), Spain |
University Web Page | www.ugr.es |
Type of mobility | Students (3 cycle) – one semester |
Program of study | Any subject area existing in both universities (please, check the compatibility of study programs at UPSC and UGR. |
Required documents | 1.ID/ passport 2. CV (en) 3.Learning agreement (filled in with information on the student and the home university, in the section Before the mobility – Table A and signed by the student and the home university (in the section Commitment) 4. Bachelor /Master diploma (certified copy in English) 5. Bachelor/Master diploma supplement (certified copy in English) 6. Transcript of records from the home university 7. Proof of registration as a student, issued by your home university, which confirms your level and year of study during the current academic year and the expected date of graduation (certified copy in English). 8. Language certificate (for the language of instruction of the respective study programme in the host university); internationally recognized certificates will be preferred to those issued by universities or other language centers. 9. Motivation letter (in English). 10. Declaration stating if the candidate has carried out any Erasmus+ mobility before (if so, please mention the period of the mobility and the host institution) (in English). |
Additional information | For information access the link http://internacional.ugr.es/pages/movilidad/estudiantes/entrantes and the attached document. |
Application Procedure | The folder with documents (printed and electronic format (PDF)) will be presented to UPSC, Department of International Relations and Project Management, Office 25, Building 2, email: departament.rei@gmail.com). The selected candidates will have to fill in the online application procedure afterwards. |
Language Requirements | Students are expected to demonstrate English/Spanish proficiency corresponding to at least B1 level of the Common European Language Framework of Reference. |
Deadline | May 7th, 2018 |
[/expand]
[expand title=”Erasmus + Programme Key Action 1 Academic year 2017 -2018 Available Scholarships for Ion Creanga State Pedagogical University”]
University: „Babeș Bolyai” University, Cluj Napoca, Romania
Type of mobility –2 places for Academic staff / teaching mobility – 5 days
Field of study: European Studies
Required documents (all in English):
· Staff Application Form
- Curriculum Vitae (Europass)
- Motivation Letter
- Copy of passport
Language Requirements: Academics are expected to demonstrate English proficiency corresponding to at least C1 level of the Common European Language Framework of Reference
The folder with documents (printed and electronic format (PDF)) will be presented to UPSC, Department of International Relations and Project Management, Office 25, Building 2, email: departament.rei@gmail.com
Deadline: February 17, 2018
Application Form partner countries, academic staff
[/expand]
[expand title=”Erasmus + Oportunități de mobilitate”]
În cadrul programului de mobilitate Erasmus+, acțiunea cheie KA1 Universitatea Pedagogică de Stat “Ion Creangă” anunță selecția pentru un cadru didactic, activități de predare la Universitatea de Vest din Timisoara (UVT). Durata mobilității – 5 zile, 8 ore de predare, semestrul II, 2017 -2018.
Dosarul de participare va include următoarele documente:
- Copia buletinului de identitate;
- CV in format Europass;
- Certificat de angajare la UPSC, cu indicarea gradului științific, a titlului deținut, precum și a normei didactice;
- Scrisoare de motivare cu indicarea impactului activităților din perioada de mobilitate asupra activităților didactice în cadrul UPSC, precum și a activităților de diseminare ulterioare;
- Scrisoare de acceptare/ invitație din partea unei facultăți similare de la UVT.
Dosarul va fi depus la departamentul Relații Internaționale și Managementul Proiectelor (bl. 2, birou 25). Termen limită – 24 noiembrie 2017. email de contact: departament.rei@gmail.com
[/expand]
[expand title=”Erasmus + Programme Key Action 1 Academic year 2017 -2018 Available Scholarships for Ion Creanga State Pedagogical University „]
University Name | University of Granada (UGR), Spain |
University Web Page | www.ugr.es |
Type of mobility | Students (1,2,3 cycles) – one semester
Academic Staff – 5 days |
Program of study | Any subgect area existing in both universities (please, check the compatibility of study programs at UPSC and UGR. |
Required documents, students | ID/ passport 2. CV (en) 3.Learning agreement (filled in with information on the student and the home university, in the section Before the mobility – Table A and signed by the student and the home university (in the section Commitment) 4. Bachelor /Master diploma (cerified copy in English) 5. Bachelor/Master diploma supplement (cerified copy in English) 6. Transcript of records from the home university 7. Proof of registration as a student, issued by your home university, which confirms your level and year of study during the current academic year and the expected date of graduation (cerified copy in English). 8. Language certificate (for the language of instruction of the respective study programme in the host university); internationally recognized certificates will be preferred to those issued by universities or other language centers. 9. Motivation letter (in English). 10. Declaration stating if the candidate has carried out any Erasmus+ mobility before (if so, please mention the period of the mobility and the host institution) (in English).. |
Required documents, academics | 1.ID/ passport 2. CV (en) 3. Proof of collaboration/acceptance by a department/faculty at UGR.4. Diploma (copy) 5. Work records (copy) 6. Proof of registration as a academic, issued by your home university, which confirms position. 7. Language certificate (for the language of instruction of the respective study programme in the host university); internationally recognized certificates will be preferred to those issued by universities or other language centers. 8. Motivation letter (en). 9. Declaration stating if the candidate has carried out any Erasmus+ mobility before (if so, please mention the period of the mobility and the host institution). |
Additional information | For information access the link http://internacional.ugr.es/pages/movilidad/estudiantes/entrantes |
Application Procedure | The folder with documents (printed and electronic format (PDF)) will be presented to UPSC, Department of International Relations and Project Management, Office 25, Building 2, email: departament.rei@gmail.com). The selected candidates will have to fill in the online application procedure afterwards. |
Language Requirements | Academics are expected to demonstrate English/Spanish proficiency corresponding to at least B2 level, students – at least B1 level of the Common European Language Framework of Reference. |
Deadline | October 24th, 2017 for students |
Academic Offer in English: Master’s Degrees
Academic Offer: Courses Taught in English at Bachelor’s Degrees
[/expand]
[expand title=”Erasmus+ Programme Key Action 1 Academic year 2017 – 2018 Available Scholarships for Chisinau State Pedagogical University „]
University Name | Alexandru Ioan Cuza University of Iasi, Romania |
University Web Page | www.uaic.ro |
Students: Field of Study |
|
Required documents | Application online; see on the uaic.ro web page |
Staff | Academic Staff / Administrative Staff |
Required documents |
This info can be accessed on: https://erasmusplus.uaic.ro/documents-to-be-uploaded The file (printed and electronic format (PDF)) will be presented to your home University to Svetlana Melnic, International Relations Officer (Department of International Relations, Office 142, Administrative Building, email:melnic.svetlana@usarb.md). |
Application Procedure | The candidates have to fill in the online application procedure |
Eligibility criteria | For more information, please, access the following link: |
Language Requirements | Exchange teachers are expected to demonstrate English/Romanian proficiency corresponding to at least B1 level of the Common European Language Framework of Reference. |
Selection Process | https://erasmusplus.uaic.ro/selection-criteria |
Deadline | October 15th, 2017 |
[/expand]
[expand title=”Scholarships are available for master`s students in Estonia”]
University of Tartu – the oldest university in Estonia is glad to announce available scholarships for an exchange semester at Narva College, one of the university`s regional units, for Spring semester 2017.
10 scholarships are available for master`s students of Education, Teacher Training or any similar discipline.
The scholarships are offered to the students from:
BELARUS, GEORGIA, MOLDOVA and UKRAINE.
The scholarship provides an opportunity to participate in a full 30 ECTS English semester programme Multilingual Education and CLIL Methodology at Narva College. During the semester, the students are introduced with the notion and implementations of multilingual education models and learn to master the Content and Language Integrated Learning (CLIL) methodology, one of the leading teaching methodologies used in contemporary multilingual classrooms.
Value of the scholarship:
The total scholarship is 2000 Euros, paid to the student in the following way: 800 Euros in the beginning of February, 400 Euros in the beginning of March, April and May.
The scholarships are funded by the Estonian Ministry of Foreign Affairs under Estonian Development Cooperation framework.
Deadline for application: 30 September, 2017
For more information and application, visit the website: http://www.narva.ut.ee/en/semesterscholarships
Feedback from the last year students: http://www.narva.ut.ee/en/studies/student-testimonials
The information is also available in Russian: http://grantist.com/grant/stipendii-dlya-magistrov-pedagogicheskix-specialnostej-na-obuchenie-po-obmenu-v-narvskom-kolledzhe-universiteta-tartu/
With any questions, please, contact:
Ivan Polynin
International Relations Specialist
Narva College of University of Tartu
ivan.polynin@ut.ee
+372 740 1922
[/expand]
[expand title=”Eastern Partnership Youth Forum”]
Oficiul Național Erasmus+ Vă aduce la cunoștință că în perioada 22-23 Iunie 2017 Comisia Europeană împreună cu Ministerul Educației al Poloniei va organiza al 3-lea Eastern Partnership Youth Forum.
Evenimentul va aduna cca 300 de participanți – tineri, tineti angajați, organizații de tineret, NGO-uri, instituții de învățământ, etc. din Țările Parteneriatului Estic și alte țări participante în Programul Erasmus+. Principalul subiect de discuție este participarea și implicarea activă a tinerilor în procesul de luare a deciziilor.
Termenul limită pentru depunerea intenției de participare este 12 Aprilie 2017!
Mai multe detalii puteti vedea la: http://www.eap-youth-forum.pl
[/expand]
[expand title=”Available Scholarships for Ion Creanga State Pedagogical University”]
Key Action 1
Academic year 2016 -2017
Available Scholarships for Ion Creanga State Pedagogical University
University Name | University of Granada, Spain |
University Web Page | www.ugr.eshttp://internacional.ugr.es/pages/movilidadinternacional |
Field of Training | · International Relations.· University libraries.
· Information Technology. · Administrative Services for Research Support. |
Type of mobility | Administrative Staff – 5 days |
Required documents | STAFF
|
Application Procedure | The file (printed and electronic format (PDF)) will be presented to your home University, Department of International Relations and Project Management, Office 25, Building 2, email: department.rei@gmail.com). The selected candidates will have to fill in the online application procedure afterwards. |
Language Requirements | Academics are expected to demonstrate English/Spanish proficiency corresponding to at least B2 level of the Common European Language Framework of Reference. |
Deadline | March 10th, 2017 |
[/expand]
[expand title=”Bursă de studii la Universitatea Alexandru Ioan Cuza din Iași”]
Dragi studenți și cadre didactice,
Anunțăm deschiderea apelului pentru candidaturi (28.09-05.11.2016) pentru o bursă de studii, predare sau training la Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iași.
Procesul de aplicare se face online la www.uaic.ro
Documentele solicitate se atașează în limba română+traducere autorizată în limba engleză în format PDF!!!
Pentru mai multe detalii accesați următoarele link-uri:
Oferte de burse:
https://erasmusplus.uaic.ro/scholarships-on-offer
Tipuri de mobilități și durată:
https://erasmusplus.uaic.ro/mobility-levels-and-duration
Procedură de aplicare:
https://erasmusplus.uaic.ro/application-procedure-2
Formularul de aplicare:
https://erasmusplus.uaic.ro/application-form
Documente solicitate:
https://erasmusplus.uaic.ro/documents-to-be-uploaded
Procedura de selecție:
https://erasmusplus.uaic.ro/selection-criteria
Orarul activităților:
https://erasmusplus.uaic.ro/timetable
Informație practică pentru studenți:
https://erasmusplus.uaic.ro/practical-information-for-incoming-students
Informație practică pentru cadre didactice:
https://erasmusplus.uaic.ro/practical-information-for-incoming-staff
[/expand]
[expand title=”Information Day ERASMUS+”]
(oportunităţile programului Erasmus+ pentru STUDENŢI)
15 septembrie 2016, ora 14:00
ASEM, aula bloc A
Agenda evenimentului
14:00-14:10 | Cuvânt de deschidere –· Academia de Studii Economice din Moldova,· Ministerul Educaţiei al Republicii Moldova,· Delegaţia Uniunii Europene în Moldova· Oficiul Naţional Erasmus+ |
14:10-14:33 | Mobilitatea internaţională de credite / International Credit mobility Cristina GHERMAN, Oficiul Naţional Erasmus+ |
14:33-14:50 | Programe comune de masterat / Joint master degree Ana EFROS, Oficiul Naţional Erasmus+ |
14:50-15:10 | Sfaturi practice din experienţa Erasmus Absolvent Erasmus |
15:10-15:30 | Întrebări – răspunsuri |
15:30-16:30 | Prezentarea ofertelor de mobilitate/târgul burselor ERASMUS+ Departamentele Relaţii Internaţionale din cadrul universităţilor |
[/expand]
[expand title=”Universitatea de Vest “Vasile Goldis” din Arad a obținut finanțare în cadrul proiectului Erasmus +, mobilități în domeniul universitar cu țările partenere (KA107).„]
Domeniile de studii menționate în Acordul inter-universitar Erasmus + sunt următoarele:
- Informatică
- Științe ale educației;
- Limbi străine aplicate;
- Psihologie.
Pentru semestrul 2 al anului academic 2015-2016 sunt prevăzute 5 mobilități pentru studenți de la ciclul 1 și 2 mobilități pentru cadre didactice.
- Dosarul de selecție a studenților trebuie să conțină următoarele documente
- Cerere de înscriere la concursul de selecție (descărcare aici)
- Scrisoare de intenție;
- CV model Europass;
- Copia din foaia matricolă/certificat academic cu rezultatele obținute pe parcusul studiilor la UPSC;
- Lista cursurilor pe care le va studia la Universitatea din Arad pe parcursul semestrului 2 (minimum 20 ECTS acumulate). ( a se vedea planurile de studii respective pe situl uvvg.ro)
- Alte documente relevante (premii concursuri, participări mobilități de studii anterioare, etc.);
Dosarul de selecție pentru cadrele didactice trebuie să conțină:
- Cerere de înscriere la concursul de selecție (descărcare aici)
- CV model Europass.
- Scrisoare de intenție.
- Certificat ce atestă angajarea la UPSC și stagiul de muncă la UPSC.
Toate documentele trebuie să fie în limba română.
Procesul de selecție presupune analiza dosarului și susținerea unui interviu.
Dosarele trebuie trimise la Rei.Departament@gmail.com scanate în format Pdf sau depuse personal la Departamentul Relații internaționale și managementul proiectelor (bl.2, birou 25) pană la 12 noiembrie 2015.
[/expand]
[expand title=”ÎN ATENŢIA STUDENŢILOR (LICENŢĂ, MASTERAT, DOCTORAT) ŞI CADRELOR DIDACTICE ŞI ADMINISTRATIVE!„]
Universitatea „Alexandru Ioan Cuza” din Iaşi a lansat apelul pentru aplicări Erasmus +.
Pentru semestrul doi al anului academic 2015-2016 sunt prevăzute 21 de burse de studii predare şi formare pentru universităţile din Republica Moldova participante în proiect.
Dosarul candidaţilor trebuie să conţină următoarele documente:
- Studenţi licenţă (începând cu anul II de studii)
- Copia paşaportului;
- CV;
- Contractul de studii (downladat de pe site-ul proiectului:https://erasmusplus.uaic.ro/documents-to-be-uploaded );
- Certificatul academic (original+traducere autorizată);
- Dovada înmatriculării la universitatea de origine/certificat care să confirme înmatricularea la facultatea, specialitatea, anul de studii corespunzătoare (original+traducere autorizată);
- Certificat de limbă (pentru limba de studiu a programului selectat)/de preferinţă eliberat de un organ autorizat (original+traducere autorizată);
- Scrisoare de motivare (a se completa în formularul on-line).
- Masteranzi (începând cu anul II de studii)
- Copia paşaportului;
- CV;
- Contractul de studii (downladat de pe site-ul proiectului:https://erasmusplus.uaic.ro/documents-to-be-uploaded );
- Diploma de licenţă (original+traducere autorizată);
- Suplimentul la diploma de licenţă (original+traducere autorizată);
- Certificatul academic (original+traducere autorizată);
- Dovada înmatriculării la universitatea de origine/certificat care să confirme înmatricularea la facultatea, specialitatea, anul de studii corespunzătoare (original+traducere autorizată);
- Certificat de limbă (pentru limba de studiu a programului selectat)/de preferinţă eliberat de un organ autorizat (original+traducere autorizată);
- Scrisoare de motivare (a se completa în formularul on-line).
- Doctoranzi
- Copia paşaportului;
- CV;
- Contractul de studii (downladat de pe site-ul proiectului:https://erasmusplus.uaic.ro/documents-to-be-uploaded );
- Diploma de licenţă (original+traducere autorizată);
- Suplimentul la diploma de licenţă (original+traducere autorizată);
- Diploma de master (original+traducere autorizată);
- Suplimentul la diploma de master (original+traducere autorizată);
- Dovada înmatriculării la universitatea de origine/certificat care să confirme înmatricularea la facultatea, specialitatea, anul de studii corespunzătoare (original+traducere autorizată);
- Certificat de limbă (pentru limba de studiu a programului selectat)/de preferinţă eliberat de un organ autorizat (original+traducere autorizată);
- Scrisoare de motivare (a se completa în formularul on-line).
- Cadre didactice/personal administrativ
- Copia paşaportului;
- CV;
- Certificat de angajare în cadrul universităţii de origine (original+traducere autorizată);
- Scrisoare de motivare (a se completa în formularul on-line).
Toate documentele (originalele şi traducerile) trebuie scanate în format PDF.
Aplicarea se face on-line pe site-ul proiectului https://erasmusplus.uaic.ro/application-form, după înregistrarea candidatului la link-ul de mai sus până la 20.10.2015
Orarul activităţilor ulterioare depunerii dosarelor îl puteţi vizualiza urmând link-ul:https://erasmusplus.uaic.ro/timetable
Pentru informaţii suplimentare trimiteţi un mesaj la: Rei.Departament@gmail.com sau telefonaţi: 069588961
[/expand]
[expand title=”ÎN ATENȚIA MASTERANZILOR ȘI A CADRELOR DIDACTICE!!!„]
Avem plăcerea să vă anunțăm că Universitatea “Ștefan cel Mare” din Suceava a
obținut finanțare în cadrul proiectului Erasmus +, mobilități în domeniul
universitar cu țările partenere (KA107).
Drept urmare, 1 student/ă din cadrul UPS “Ion Creangă” de la ciclul
masterat ( mobilitate de 5 luni) și două cadre didactice ( 1 mobilitate
pentru formare și 1 mobilitate pentru predare; mobilitate de câte 5
zile) vor primi finanțare pentru a veni la Universitatea “Ștefan cel Mare” din Suceava.
Domeniile de studiu menționate în Acordul inter-universitar Erasmus + sunt următoarele:
- Istorie;
- Științe ale educației;
- Limbi;
- Științele solului/Geografie;
- Tehnologii informaționale și de comunicare.
Dosarul de selecție a studenților trebuie să conțină următoarele documente :
– Cerere de înscriere la concursul de selecție (poate fi ridicată de la Departamentul Relații internaționale și managementul proiectelor, bl.2, birou 25 sau downloadată aici)
– Adeverința de masterat;
– Scrisoare de intenție;
– CV model Europass;
– Foaie matricolă/certificat academic cu rezultatele obținute anterior (poate fi ridicat la Secția Studii);
– Alte documente relevante (premii concursuri, participări mobilități de
studiu anterioare, etc.);
Dosarul de selecție pentru cadrele didactice trebuie să conțină:
– Cerere de înscriere la concursul de selecție (poate fi ridicată de la Departamentul Relații internaționale și managementul proiectelor, bl. 2, birou 25 sau downloadată aici)
– CV model Europass
– Scrisoare de intenție
Toate documentele trebuie să fie în limba română.
Procesul de selecție presupune analiza dosarului și susținerea unui interviu.
Dosarele trebuie trimise la Rei.Departament@gmail.com scanate în format Pdf sau depuse personal la Departamentul Relații internaționale și managementul proiectelor (bl.2, birou 25) pană la 11 septembrie, 2015.
Selecția candidaților va avea loc pe 14 septembrie, 2015, ora 14:30, bl.2, Sala Senatului.
Pentru mai multe informații referitoare la cursurie de masterat propuse de Universitatea “Ștefan cel Mare” din Suceava vă rugam să vizitați site-ul web: www.usv.ro
Pentru întrebări și sugestii vă rugam să ne contactați la: Rei.Departament@gmail.com
[/expand]
[expand title=”Lansarea propunerilor de proiecte în cadrul Programului Erasmus+ continuă după cum urmează:„]
Key Action 1
– Mobility of individuals in the field of education and training- 4 martie 2015
– Erasmus Mundus Joint Master Degrees- 4 martie 2015
Key Action 2
– Strategic partnerships in the field of education, training and youth- 30 aprilie 2015
– Knowledge Alliances, sector Skills Alliances- 26 februarie 2015
Jean Monnet actions
Chairs, Modules, centres of Excellence, Support to Institutions and Asscociations, Networks,
Projects- 26 martie 2015
Mai multe informații referitoare la lansarea propunerilor de proiecte Erasmus+ pot fi găsite accesînd următorul link:
http://ec.europa.eu/programmes/erasmus-plus/discover/guide/index_en.htm
[/expand]